h Dolar 8,1806 %0.88
h Euro 9,8381 %0.88
h Sterlin 11,3902 %0.63
h Altın (Gr) 469,31 %1,20
h Tam Altın 7.498,99 %1,66
h Bitcoin 453449 %-0.13093
a İmsak Vakti 02:00
Bursa 18°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Raylarda zamanla yarış

Raylarda zamanla yarış. Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin raylı sistemde bekleme süresini 2 dakikaya indirecek ve kapasiteyi % 60 oranında artıracak Bursaray Sinyalizasyon Sistemi Revizyonu’nda ikinci faz çalışmaları da tamamlandı. Küçük Sanayi – Üniversite arasını kapsayan üçüncü fazın ise Ağustos ayında devreye alınması planlanıyor.

Raylarda zamanla yarış

Raylarda zamanla yarış

Raylarda zamanla yarış. Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin kenti demir ağlarla örme hedefi doğrultusunda geride bıraktığımız günlerde temeli atılan Bursaray Emek – Şehir Hastanesi hattı ve inşaatı hızla devam etmekte olan T2 hattı ile beraber Bursa’nın raylı sistem ağı 62 km’ye çıkarken, öte taraftan mevcut hatlardaki kapasiteyi artırma çalışmaları da hızla devam ediyor. İşletmeye açıldığı 2003 senesinde yaklaşık 45 000 000 yolcu taşıyan BursaRay’da bu sayı 2019 senesinde 95 000 000a ulaşırken, Bursa  Büyükşehir Belediyesi mevcut hatta devamlı artan talebi karşılamak ve ulaşımı daha konforlu hale getirmek amacı ile Sinyalizasyon Sistemi Revizyonu projesini devreye almıştı. Yaklaşık 9,5 000 000 Euroluk proje için BBR firması ile protokol imzalanırken, Üniversite – Arabayatağı arasında 2 dakikalık dizi aralığı için yapılan çalışmalar 3 faz biçiminde planlandı ve mevcut sistemin aksaması için sahadaki çalışmalar yalnızca gece 01.00 – 06.00 saatleri arasında yapıldı. Çalışmaların birinci fazını oluşturan Arabayağı – Paşa Çiftliği arası geride bıraktığımız yıl Ekim ayında bitirilmişti.

Raylarda zamanla yarış

Kapasite % 31 arttı

Raylı sistemde yurttaşlara zamandan kazandıracak projenin Paşa Çiftliği – Küçük Sanayi arasını kapsayan ikinci fazı da 21 Mart’ta tamamlandı. Küçük Sanayi – Üniversite arasını kapsayan üçüncü fazın ise Ağustos ayında devreye alınması planlanırken, yalnızca iki fazın tamamlanmasıyla bile önemli bir kapasite artışı sağlandı. Faz 1 ve Faz 2 devreye alınmadan önce, 07:43 – 09:00 saatleri arasında, Acemler’den Üniversite istikametine gecikmeli olarak 16 adet sefer gerçekleştirilirken, bu iki faz devreye alındıktan sonra 07:43 – 09:00 saatleri arasında Şehreküstü – Küçük Sanayi arasında işletilen ek seferlerle Acemler’den Üniversite istikametine 21 sefer yapılmaya başlandı. Böylelikle Acemler’den Üniversite istikametine kapasite artışı % 31 oldu.

Sadece batı yönüne ek sefer sayısı arttırılmasının yanında; sabah yoğun saatlerde Küçük Sanayi’den Şehreküstü istikametine de ek sefer konulmuş olacak. Araç sayısı yeterli olduğunda, tarife planı 7,5 dakika değil, 6 dakika olarak işletildiğinde, 07:43 – 09:00 saatleri arasında, Acemlerden Üniversite istikametine 26 adet sefer gerçekleştirilebilecek. Böylelikle Acemlerden Üniversite istikametine kapasite artışı % 62’yi bulacak. Faz 3 çalışmasının da tamamlanmasıyla beraber istasyonlarda beklemesi süresi 2 dakika seviyesine inmiş olacak.

Konforlu ulaşım

Bursa’da raylı sistem planlamasının 2000’li senelerin başında 2 000 000 nüfusa göre yapıldığını belirten Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş; sistem çalışmaya başladığında 45 000 000 olan senelik yolcu sayısında 95 000 000ları gördüklerini kaydetti. Nüfus artışı ile beraber kesintisiz ve konforlu ulaşıma olan ilginin de devamlı arttığını dile getiren Başkan Aktaş,

“Bir taraftan yeni raylı sistem hatlarımız ile alakalı çalışmalar devam ederken; öte taraftan mevcut hatlarımızı da daha rantabl hale getiriyoruz. İstasyonlarda bekleme süresini kısaltacak ve kapasiteyi % 60 oranında artıracak sinyalizasyon revizyonu çalışmasında birinci fazın ardından ikinci faz da tamamlandı. Konulan ek seferler ile daha şimdiden % 31’lik bir kapasite artışı sağlandı. İnşallah; Ağustos ayında üçüncü fazı da bitirdiğimizde bekleme sürelerinin 2 dakikaya düştüğünü, kapasitenin de % 60 oranında arttığını hep beraber göreceğiz” dedi.

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli