DOLAR
32,4375
EURO
34,7411
ALTIN
2.439,70
BIST
9.915,62
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
16°C
Bursa
16°C
Az Bulutlu
Pazartesi Az Bulutlu
19°C
Salı Az Bulutlu
17°C
Çarşamba Az Bulutlu
21°C
Perşembe Az Bulutlu
22°C

14 Şubat’ta Tüketime Değil, Duygulara Vurgu Yapın

14 Şubat’ta Tüketime Değil, Duygulara Vurgu Yapın
Advert
13.02.2020 18:46
536
A+
A-
Okuma Süresi: 2 dakika

14 Şubat’ta Tüketime Değil, Duygulara Vurgu Yapın. Günümüz dijital dünyasında 14 Şubat ve diğer özel günler, markaların insanlarla organik bir bağ kurması adına önemli bir fırsattır. Peki 14 Şubat nereden çıkmıştır, markalar bu gibi özel günlerde nelere dikkat etmelidir?

14 Şubat’ta Tüketime Değil, Duygulara Vurgu Yapın. Her yıl 14 Şubat’ta kutlanan ve sevgililerin birbirlerine hediyeler aldığı, kutlamaların yapıldığı Sevgililer Günü dünyada birçok kişi için büyük önem taşımaktadır. Dijitalleşmenin sonucunda mesafelerin önemsizleşmesi ve popüler kültür etkisi ile bütün dünyaya yayılan 14 Şubat Sevgililer Günü, markalar ve üreticiler için büyük bir ekonomi oluşturmuştur.

14 Şubat

ABD Ulusal Perakendeciler Birliği’nin derlediği verilere göre geçtiğimiz yıllarda ABD’de Sevgililer Günü kapsamında yaklaşık 20 milyar dolarlık bir harcama yapılmaktadır.

SEVGİLİLER GÜNÜ NEDİR, NASIL ORTAYA ÇIKTI?

Bazı araştırmacılara göre 14 Şubat Sevgililer Gününün hikayesi İmparator 2. Claudius’a dayanmaktadır. Roma’yı koyduğu katı kurallarla yöneten imparator zaman içerisinde ordusunda savaşacak erkek bulmakta zorlanır. Bunun sebebini ise, Romalı erkeklerin aşklarını ve ailelerini bırakmak istememeleri olarak görmekteydi. Bu sebeple Roma’daki tüm nişan ve evlilikleri kaldırdı.

Aynı dönemde orada yaşayan Aziz Valentina, kendisi gibi papaz olan Aziz Marius ile birlikte İmparator Claudius’un yasağına rağmen çiftleri gizlice evlendiremeye devam etmekteydi. Bir süre sonra bu durumu öğrenen imparator kuralları çiğneyen Aziz Valentine’yi tutuklattırdı ve öldürttü.

Kökeni, Roma Katolik Kilisesi’nin inanışına dayanan bu gün, Valentine adına ilan edilen ve bazı toplumlarda ‘Aziz Valentin Günü’ (St. Valentine’s Day) olarak bilinen bir bayram olarak çıkmıştır.

14 ŞUBAT NASIL YAYILDI?

14 Şubat’ın bu denli popülerleşmesindeki en büyük etkenlerden birisi de 1800 yıllarda; bir iş kadını ve sanatçı olan Amerikalı Esther Howland’ın ilk Sevgililer Günü kartını yollamasıdır.

19. yüzyıl endüstri devrimi ile birlikte kartpostalların fabrika üretimini mümkün kılınmasıyla birlikte seri üretime geçilmiş ve bütün dünyaya yayılmıştır. Teknolojinin ilerlemesi ve endüstri kültürünün dünyaya hakim olmasıyla birlikte de dünyaya yayılan bu ve buna benzer özel günler büyük ekonomileri oluşturmuştur.

MARKALAR SEVGİLİLER GÜNÜNDE NEYE DİKKAT ETMELİDİR?

Dijital dünyada var olarak müşterilerine birebir temas etmek isteyen markalar için böyle özel günler bir fırsattır.

Nokta Bursa Dijital İletişim Ajansı Başkanı Murat Doruk

14 Şubat ve diğer özel günlerde markaların hangi noktalara dikkat etmesi gerektiğiyle ilgili konuşan Nokta Bursa Dijital İletişim Ajansı Başkanı Murat Doruk şunları söyledi:

“Tüketicilerle arasında organik bir bağ kurmak isteyen firmalar, markalarını dijital dünyada da sosyalleştirerek özel günlerde onların duygularına hitap eden özel içerik ve kampanyalar düzenlemelidir. Yapmacılıktan uzak durularak verilmek istenen mesaj sade ve anlaşılır bir yolla iletilmelidir. Markanın kurumsallığına zarar verebilecek kopya içeriklerden uzak durulması gerektiği gibi, ayrıştırıcı söylemlerden de kesinlikle uzak durulmalıdır.”

“TÜKETİMİ DEĞİL SEVGİYE VURGU YAPIN!”

Tüketicilerle aynı duyguların paylaşıldığını göstermenin önemli olduğuna vurgu yapan Doruk; “Satış odaklı gerçekleştirilen kampanyalar artık insanların ilgisini çekmemektedir. “Reklam kokan hareketler” internet kullanıcılarını rahatsız etmekte olup çoğu zaman negatif etki oluşturur. Bu sebeple yalnızca 14 Şubat özelinde değil, bütün özel gün kampanyalarında ürün odaklı vurgu yapmak yerine, duygulara hitap ederek insanların sesi olabilecek kampanyalar üretmek tüketici ile marka arasında organik bir bağın oluşmasındaki en büyük aktördür.

Onlarla aynı duygu, aynı düşünce ve aynı heyecanı paylaştığını aktarabilecek orijinal kampanya fikirleri üretilmelidir. Özel olarak tasarlanmış görseller, verilmek istenen ana mesajı destekler nitelikte olmalıdır.

www.noktabursa.com.tr olarak; markalar için stratejisini oluşturduğumuz dijital dünyadaki konumlandırması çerçevesinde hazırladığımız içerikleri özelleştirerek, yani markanın kurumsal kimliği ve hedefleri doğrultusunda kişiselleştirerek, sıradanlıktan çıkartıyor ve tüketimden ziyade duygulara hitap eden kampanya ile içerikler düzenliyoruz.” dedi.

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.