enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,2129
EURO
37,4930
ALTIN
2.875,98
BIST
9.125,94
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Çok Bulutlu
27°C
Bursa
27°C
Çok Bulutlu
Perşembe Az Bulutlu
29°C
Cuma Hafif Yağmurlu
25°C
Cumartesi Yağmurlu
21°C
Pazar Az Bulutlu
21°C
Advert
Advert

Alman otomotiv işçilerini zor dönem bekliyor

Alman otomotiv işçilerini zor dönem bekliyor
Advert
04.12.2019 19:15
280
A+
A-
Okuma Süresi: < 1 dakika

Alman otomotiv işçilerini zor dönem bekliyor. Alman Otomobilciler Birliği Başkanı Mattes, “Geçici iş sözleşmeleri yenilenmiyor, devlet yardımı ile kısa süreli istihdam artıyor. 2019 için istihdamda düşüş bekliyoruz ve bu eğilim 2020’de daha da kötüleşecek.” dedi.

Alman otomotiv işçilerini zor dönem bekliyor. Alman Otomobilciler Birliği (VDA), küresel otomobil satışlarının bu yıl yüzde 5 düşmesinin ve kemer sıkma politikalarıyla gelecek yıl daha fazla çalışanın işten çıkarılmasının beklediğini bildirdi. Alman otomotiv işçilerini zor dönem bekliyor.

VDA’dan yapılan açıklamada, bu yıl küresel olarak 80,1 milyon otomobilin satılmasının beklendiği, bunun da bir önceki yıla kıyasla yüzde 5 veya 4,1 milyon daha az otomobil satışı anlamına geldiği belirtildi.

2019’da satışlarda yaşanacak düşüşün 10 yıl önceki küresel mali krizinden bu yana en hızlı düşüş olduğunun hatırlatıldığı açıklamada, sektörde yaşanan krizin şirketleri daha fazla tasarruf tedbirine yönelttiği ve 2020’de daha fazla işçi çıkarmaya neden olacağı vurgulandı.

VDA Başkanı Bernhard Mattes, konuya ilişkin değerlendirmesinde şirketlerin üretim kapasite kullanımlarının düştüğünü belirterek,”Geçici iş sözleşmeleri yenilenmiyor, devlet yardımı ile kısa süreli istihdam artıyor.” ifadesini kullandı.

Fabrikalarda tam zamanlı personel sayısının daha da düşebileceğini işaret eden Mattes, “2019 yılı için zaten istihdamda bir düşüş bekliyoruz. Bu eğilim 2020’de daha da kötüleşecek” yorumunu yaptı.

Son dönemde kapsamlı bir teknolojik dönüşüm içinde olan otomotiv sektöründe iş pozisyonlarının iptal edilmesi dikkati çekiyor.

İçten yanmalı motorlardan elektrikli motorlara geçildiğinin altını çizen uzmanlar, elektrikli motorların petrol ile çalışan motorlara göre daha az parça bulundurduğu için daha az işçiye ihtiyaç duyulduğu fikrinde birleşiyor.

Almanya’da Volkswagen Grubu’na bağlı otomotiv üreticisi Audi, 27 Kasım’da kemer sıkma politikası çerçevesinde ülkedeki fabrikalarda 2025’e kadar 9 bin 500 iş biriminin iptal edileceğini açıklamıştı.

Alman otomobil şirketleri elektrik hareketlilik ve dijitalleşmeye 75 milyar avro yatırım planlarken, 2023’e kadar 150 farklı elektrikli otomobil üretmeyi de hedefliyor.

Advert
Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.