DOLAR
32,9449
EURO
35,7631
ALTIN
2.529,53
BIST
10.891,42
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Açık
33°C
Bursa
33°C
Açık
Pazar Açık
34°C
Pazartesi Az Bulutlu
32°C
Salı Açık
30°C
Çarşamba Açık
31°C
Advert
Advert

BTSO, Hizmet Çıtasını Yükseltiyor

BTSO, Hizmet Çıtasını Yükseltiyor
Advert Advert
15.03.2018 12:53
291
A+
A-
Okuma Süresi: 2 dakika

Bursa iş dünyasına yönelik hizmet çıtasını her geçen gün yükselten Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO), şirket kurmak isteyenlere büyük kolaylık sağladı. Oda bünyesinde hizmete açılan Ticaret Sicili Müdürlüğü Tasdik Birimi ile iş dünyası temsilcileri şirket kuruluş işlemlerini artık BTSO’ya gelerek tek noktadan hızlı bir biçimde gerçekleştirebilecek.

BTSO, iş dünyasına daha hızlı ve kaliteli hizmet verebilmek adına çalışmalarını tüm hızıyla sürdürüyor. “Şirket Kuruluş Sözleşmesinin Ticaret Sicili Müdürlüklerinde İmzalanması Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ”in Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmesinin ardından BTSO, Türkiye’de bir ilke imza atarak üyelerinin işlemlerini kolaylaştıracak bir adım daha attı.

Advert

İŞLEM MALİYETLERİ YÜZDE 50 AZALDI

BTSO bünyesinde 15 Mart 2018 Perşembe günü itibariyle Ticaret Sicili Müdürlüğü Tasdik Birimi hayata geçti. Bu yeni uygulama ile daha önce birkaç günde tamamlanan şirket kuruluş işlemleri, yarım saat içerisinde tamamlanıyor. BTSO üyeleri, Vergi Dairesi, SGK, Noter ve bankalara gitmeden bütün işlemleri tek noktadan çözebilecek. Ayrıca bu hizmetin devreye girmesiyle birlikte kuruluş maliyeti işlemleri de yüzde 50 oranında azaldı. BTSO temsilcilerinin de dahil olduğu Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Korodinasyon Kurulu kapsamında yapılan bu çalışmaları, BTSO en hızlı bir şekilde yürürlüğe girmesini de sağladı

BÜYÜK KOLAYLIK

BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, Bursa iş dünyasının hızlı ve kaliteli hizmete erişmesine büyük önem verdiklerini söyledi. Bakanlıkların iş dünyası temsilcilerinin işlemlerini kolaylaştıran her çalışmasını yakından takip ederek uygulamaya koyan ilk odalardan birisi olduklarını söyleyen Burkay, “Yeni tebliğin Resmi Gazetede yürürlüğe girmesiyle birlikte işlemlere ilk başlayan kurumlardan birisi olduk. BTSO olarak üyelerimize yönelik hizmet çıtamızı her geçen gün artırmaya devam edeceğiz. MERSİS, çağrı merkezi, e-randevu, yeni tahsilat merkezleri gibi hizmetlerin ardından yürürlüğe giren bu uygulama iş dünyası temsilcilerimizin zaman ve mali kayıplarını azaltacak. Bursa iş dünyamızın yanında olmaya ve hayata geçirdiğimiz makro projelerle firmalarımızın, sektörlerimizin ve kentimizin büyüme hamlesine destek vermeye devam edeceğiz” diye konuştu.

 “BTSO ÜYE HİZMETLERİNDE TÜRKİYE’YE ÖRNEK OLUYOR”

Yeni uygulamanın başladığı ilk günde işlem gerçekleştiren Serbest Mali Müşavir Oktay Turanlı, BTSO’nun üye hizmetleri açısından tüm Türkiye’ye örnek olduğunu söyledi. Şirket kurma işlemleri için daha önce birçok kuruma giderek maliyet ve zaman kaybı yaşadıklarını ifade eden Turanlı, bu yeni uygulama sayesinde tek bir noktadan işlemlerini kolayca gerçekleştirdiklerini dile getirdi. Turanlı, “Yürürlüğe giren yeni kanunla birlikte Vergi Dairesi, SGK, Noter tasdikleri kalkmış oldu. Artık şirket kuruluş işlemleri BTSO’ya gelerek kolayca tamamlanabilecek. İlk gün olmasına rağmen Oda çalışanları da oldukça bilgili ve verimliydiler. Şahsım, mükelleflerim ve Mali Müşavirler Odası adına BTSO’ya teşekkür ediyorum” dedi.

“ZAMAN VE MALİYET AVANTAJI SAĞLAYACAK”

Şirket kuruluş işlemi gerçekleştiren İnşaat Yüksek Mühendisi Hakan Salihoğlu ise yeni sistemin çok başarılı olacağını düşündüğünü söyledi. Salihoğlu, “Bu hizmeti ilk defa tecrübe eden biri olarak çok büyük kolaylığı olduğunu gördüm. Daha önce 4-5 farklı kuruma gidiliyordu ve o kurumlarda çeşitli bedeller talep ediliyordu. Yeni sistem, hem zaman hem de maliyet avantajı sağlayacak” diye konuştu.

Advert Advert
Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.