DOLAR
32,2741
EURO
34,7578
ALTIN
2.404,83
BIST
10.247,75
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
20°C
Bursa
20°C
Az Bulutlu
Cuma Hafif Yağmurlu
15°C
Cumartesi Açık
20°C
Pazar Az Bulutlu
19°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
19°C

Bursa’nın kumaşları dünya vitrinine çıkıyor

Bursa’nın kumaşları dünya vitrinine çıkıyor
Advert
16.11.2018 13:04
266
A+
A-
Okuma Süresi: 2 dakika

Dokuma tekniği, malzeme özellikleri ve zengin desenleri ile tekstilin başkenti olan Bursa’nın kumaşları, Bursalı tasarımcılar Atıl Kutoğlu, Selma Çilek ve Dice Kayek markasının yaratıcıları Ayşe-Ece Ege’nin tasarımlarıyla Dünya vitrinine çıkıyor.

 

UTİB Başkanı Pınar Taşdelen Engin, “Bursa’mızı, üretim potansiyelimizi ve tasarım gücümüzü herkese göstermek istiyoruz.” 

Türk tekstilinin dünya çapında tanıtımı için Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) tarafından başlatılan imaj kampanyası kapsamında, dokuma tekniği, malzeme özellikleri ve desen zenginliklerine sahip Bursa’nın eşsiz kumaşları görücüye çıktı. UTİB öncülüğünde güçlerini birleştiren Bursalı tasarımcılar Atıl Kutoğlu, Selma Çilek ve Dice Kayek markasının yaratıcıları Ayşe-Ece Ege’nin Bursa kumaşlarından oluşan tasarımları, Türkiye’de bu alanda ilk kez gerçekleştirilen Multimedia Show ile sergilendi. Turkish Fashion Fabrics markası için özel olarak yapılan Multimedia Show, Bursa’nın kumaşlarını tüm dünyada tanıtmak için kullanılacak.

 

Türkiye’de ilk kez kullanıldı

Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) tarafından, Ticaret Bakanlığı ile Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nın (BTSO) destekleriyle düzenlenen Turkish Fashion Fabrics etkinliğinde gerçekleştirilen ‘Multimedia Show’ gösterimi, defileye göre daha geniş bir etki alanına sahip. ‘Multimedia Show’da Bursa kumaşından oluşan tasarımların yanı sıra Bursa’nın tarihi ve turistik yerlerine de vurgu yapıldı. UTİB Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Taşdelen Engin’in ev sahipliğinde düzenlenen geceye moda dünyasının ünlü isimlerinin yanı sıra yaklaşık 50 farklı ülkeden gelen yabancı misafirler ve yabancı basın mensupları da katıldı.


‘160 ülkeye 2 milyar dolar ihracat yapıyoruz’

Gecede konuşma yapan UTİB Başkanı Pınar Taşdelen Engin, bu etkinle Bursa’nın sanayisi, sivil toplum kuruluşları, yerel yönetimi, tasarımcıları ve ihracatçılarının gücünü, şehrin kültürü, değerleri ve doğal güzellikleri ile harmanladıklarını böylece oluşturdukları tanıtım çalışmasıyla bir ilke imza attıklarını dile getirdi. Engin, “Tekstil ve konfeksiyonda 160’dan fazla ülkeye yılda 2 milyar dolarlık ihracat yapan Bursa’nın, tekstil ihracatında kilogram değeri 9,8 dolara, konfeksiyonda ise 20 dolara ulaştı. En az bir o kadar da yurtiçine ticaret hacmi olan tekstil ve hazır giyim sektörümüz için yeni nesil pazarlama konsepti olan ‘içerikle pazarlama’ projesinin başlangıcını, Turkish Fashion Fabrics Show ile gerçekleştiriyoruz” dedi.

Dünya standartlarında üretim yapmak kadar, bunu oluşturulan içerik ve imajla tanıtmanın da çok önemli olduğuna dikkat çeken Engin, buradan yola çıkarak sektörün üretim kalitesi ve gücünün yanı sıra tasarım yeteneğini de vurgulayarak, Bursa’nın tarihi ve doğal güzelliklerini ön plana çıkardıkları bir film hazırladıklarını ifade etti. Pınar Taşdelen Engin sözlerine şöyle devam etti:

“Dünyaya mal olmuş eşsiz kumaşlarımızla, dünya modasına yön veren Bursalı tasarımcılarımız güçlerini bu proje için birleştirdiler. Ancak Turkish Fashion Fabrics Multimedia Show sadece bir tanıtım filmi projesi değil aynı zamanda bir imaj çalışması. Birbirinden farklı ve kaliteli kumaşların, tasarımcıların ellerinde etkileyici koleksiyonlara dönüşmelerine tanıklık ettik. Bu filmimizi dünyanın her yerinde bir dijital kampanya ile yayarak Bursa’mızı, eşsiz kumaşlarımızı, üretim potansiyelimizi ve tasarım gücümüzü herkese göstermek istiyoruz.”

Pınar Taşdelen ek notlar

Zamanında makinalara yapmış olduğumuz yatırımların meyvelerini topluyoruz. Günümüzde spor kıyafetler çok moda ve hafif, esnek, su geçirmez özelliklere sahip teknik tekstil kumaşlardan üretilen ürünleri üretebilecek alt yapımız var.

Hammadde ihracatımızın artmasındansa bitmiş ürün ihracatımızın artması ekonomimiz için daha önemli bu sayede daha fazla katma değer yaratmış oluruz. Türkiye ihracatında kilogram başı değer yaklaşık 1,3 dolarken bu rakam tekstilde 4,5 dolar civarında. Bursa tekstil ihracatına baktığımızda ise bu durum 9,8 dolar civarında. Bunu büyük bir başarı olarak görüyoruz. Fakat hedefimiz çok daha fazlası ve bunun için Ar-Ge proje pazarları, tasarım yarışmalarına devam ediyoruz.

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.