DOLAR
32,4375
EURO
34,7411
ALTIN
2.439,70
BIST
9.915,62
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
17°C
Bursa
17°C
Az Bulutlu
Pazartesi Az Bulutlu
20°C
Salı Çok Bulutlu
16°C
Çarşamba Az Bulutlu
21°C
Perşembe Az Bulutlu
22°C

Dev inşaat şirketi Yapı Merkezi’nin projesinde maaş isyanı

Dev inşaat şirketi Yapı Merkezi’nin projesinde maaş isyanı
Advert
05.08.2023 15:28
217
A+
A-
Okuma Süresi: 3 dakika

Dev inşaat şirketi Yapı Merkezi’nin projesinde maaş isyanı Yapı Merkezi tarafından, Doğu Afrika’nın en hızlı tren hattı olarak tanıtımı yapılan Tanzanya’daki Darüsselam-Morogoro Demiryolu Projesi inşaatında çalışan Türk çalışanların ocak ayından beri maaş alamadıkları, ayrılan çalışanların paralarının ödenmediği ortaya çıktı.

Dev inşaat şirketi Yapı Merkezi’nin projesinde maaş isyanı

Dev inşaat şirketi Yapı Merkezi’nin projesinde maaş isyanı

EKONOMİ – Dev inşaat şirketi Yapı Merkezi’nin projesinde maaş isyanı En yüksek ekonomik değerde kamu ihalesi alan beşinci firma olan Yapı Merkezi zor günler yaşıyor. Şirketin Doğu Afrika’da inşa ettiği Tanzanya Darüsselam-Morogoro Demiryolu Projesi’nde çalışan Türk işçiler maaşlarını alamadıkları için isyan etti. Toplamda bin 224 kmlik toplam hattın inşaatında çalışan Türk işçilerin maaşlarının yatmamasına rağmen aynı inşaatta çalışan Tanzanyalı personelin maaşının yatttığı öğrenildi.

EN SON MAAŞ OCAKTA 

Çalışanlar en son maaşlarının ocak ayında yatırıldığını, nisan sonunda çıkış yapan personelin alacaklarının ise hala kendilerine verilmediğini belirtirken, şirketi aradıklarında ‘mahkemeye verin’ yanıtı aldıklarını dile getirdiler.

Yapı Merkezi’nin 2107 yılında Tanzanya Projesi Lot-1 denilen 0-200 KM arası hızlı tren projesini aldığını, 2018 yılında da 200-500 km arası Lot-2 diye adlandırılan kısmın ihalesini de aldığını anlatan çalışanlar, 2022’de de 500-1000 km arasındaki iki projenin de ihalesini kazandıklarını anlattılar. Altı yıldır bölgede çalışmalarını sürdüren şirketin, pandemiyle birlikte Türk personelin maaşını yavaş yavaş gecikmeli ödemeye başladığı, 2022 yılına kadar maaşların 4 ay geriden ödendiği belirtilirken, 2023 yılına gelindiğinde ödemelerin daha da düzensiz hale geldiği öğrenildi.

Şirket ödemeleri beş ay sarkıtmaya başlayınca bazı Türk çalışanlar işi bıraktı. Bunun üzerine Yapı Merkezi, bir maaş yatırdı ve bundan sonra süreci ödemelerin düzenli olacağını söyledi. Ama bu söz de yerine getirilmedi.

ZARAR EDİYORUZ AÇIKLAMASI 

Şirketin, ‘Darüsselam-Morogoro’, ‘Morogoro-Makutupora’, ‘Makutupora-Tabora’ ve ‘Tabora-Isaka’ aralarında süren demiryolu inşaatlarında çalışanlarına maaş verememesinin nedeni ise ‘zarar ediyoruz’ oldu.

Şirketin projelerden zarar ettiği ve kredi bulamadığını söylemesine rağmen, yeni projeler alması dikkat çekti. İşçiler ise asıl sorunun fazla Türk personel getirmesi ve sürekli proje müdürlerinin değiştirmesi olduğunu belirttiler. Hatta bazı projelerde bir Türk işçinin yapacağı işi 3 Türk işçi getirildiği, sahada koordinasyon eksikliği nedeniyle de verimli çalışmanın gerçekleşmediği öğrenildi.

TÜRKİYE’DE BİR ÇOK ESERE İMZA ATMIŞLARDI 

Yapı Merkezi, 1965 yılında Dr. Ersin Arıoğlu tarafından kuruldu. Türkiye’de en yüksek ekonomik değerde kamu ihalesi alan beşinci firma olan Yapı Merkezi’nın aynı zamanda onursal başkanı olan Arıoğlu, 29 Mart’da yaşamını yitirdi. 22 dönem CHP İstanbul Milletvekilliği de yapan Arıoğlu’nun şirketi, müteahhitliğin dışında raylı sistemler, boru üretimi, eğitim gibi alanlarda faaliyet gösteriyor.

Şirket, 1965 yılından bugüne inşa edilen 4.200 km’nin üzerinde ray hattı, 63 adet raylı sistem, 448 adet istasyon yapılırken 10 bin km su sızdırmaz boru ile 55 ülkede yüzlerce noktaya temiz su iletilmesi; faaliyetlerini yürüttü.

“Yap işlet devret” modeliyle ihaleye çıkan projelerde başı çeken Ersin Arıoğlu’nun bu güne kadar gerçekleştirdiği vitrin eserleriyle günümüz parası ile 243 milyar 909 milyon 543 bin liralık kamu ihalesi aldı.

İŞTE O PROJELER

1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ

Yap-işlet-devret modeliyle ihaleye çıkarılan “1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu” Projesi’ni, Türk ve Güney Koreli firmalardan oluşan Daelim–Limak–SK–Yapı Merkezi  Ortak Girişimi, 16 yıl 2 ay 12 gün işletme süresi teklifiyle kazandı. Proje, 88 km otoyol ve 13 km bağlantı yolu olmak üzere toplam 101 km uzunluğunda olup günlük 45 bin araç geçiş garantisiyle yapıldı.

TOGG GEMLİK OTOMOBİL ÜRETİM TESİSİ

Yapı Merkezi, TOGG’un ‘Yeniliğe Yolculuk’ hedefinin çekirdeği olan ve aynı çatı altında topladığı fonksiyonları, akıllı ve çevreci özellikleriyle ‘Bir Fabrikadan Daha Fazlası’ olarak tanımlanan Gemlik Tesisi’nin 241.000 m²’lik üst yapı inşaatını 16 ayda gerçekleştirdi.

AVRASYA TÜNELİ

İstanbul’un Avrupa ve Asya yakalarını karayoluyla bağlayan Avrasya Tüneli Projesi; İstanbul Boğazı’nı deniz tabanının altından geçen 5.4 km uzunluğundaki iki katlı tüneli de kapsayan toplam 14.6 km’lik bir güzergâhta, Kazlıçeşme ile Göztepe arasında inşa edilmiştir. Proje, günlük ortalama 70 bin araç geçiş garantisiyle yapıldı.

ANKARA-KONYA YÜKSEK HIZLI DEMİRYOLU

IRMAK-KARABÜK-ZONGULDAK DEMİRYOLU

YERKÖY-SİVAS YÜKSEK HIZLI TREN HATTI

DUBAİ METRO

CASABLANCA TRAMVAYI İKİNCİ HAT

DOHA METROSU (ALTIN HAT)

Kaynak: patronlardunyasi.com

 

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

  1. Nihat Gulle dedi ki:

    Ethiopia da pandemiyi bahane ederek bir cok isciyi tazmintsiz kapinin onune koydudu bu anli secdeli zalimler bunlardan birtaneside benim.