DOLAR
32,1684
EURO
35,1548
ALTIN
2.475,38
BIST
10.158,63
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
21°C
Bursa
21°C
Az Bulutlu
Perşembe Az Bulutlu
25°C
Cuma Az Bulutlu
26°C
Cumartesi Az Bulutlu
24°C
Pazar Az Bulutlu
24°C

Enflasyon beyaz yakalıları vurdu

Okuma Süresi: 2 dakika Türkiye’de beyaz yakalılar ortasında yapılan araştırmaya nazaran, holding ve kurumsal şirketlerde çalışanların birden fazla en fazla ulaşım, yakıt, besin ve giysi harcamalarında zorlandı. Bu yıl tatile çıkanların ve özel araç kullananların oranı düştü,

Enflasyon beyaz yakalıları vurdu
Advert
10.11.2023 15:08
33
A+
A-
Okuma Süresi: 2 dakika

AGS Küresel Araştırma Şirketi tarafından yapılan ve beyaz yakalıların enflasyon devrinde tüketim davranışlarını inceleyen araştırmaya nazaran, beyaz yakalılar geçen yıla kıyasla en çok konut dışı yeme-içme bütçelerini kısarken, onu tatil ve seyahat bütçesi takip etti

Türkiye’nin önde gelen holding ve kurumsal şirketlerinde profesyonel hayatını sürdüren 201 beyaz yakalının iştirakiyle eylül ayında gerçekleştirilen araştırmaya nazaran; geride bıraktığımız birkaç ayda beyaz yakalıların enflasyon nedeniyle en çok güç zorlandığı başlıklar; yüzde 59,7 ulaşım-yakıt, yüzde 55,2 ile besin yüzde 44,8 ile giyim-ayakkabı ve aksesuar oldu. Bu harcama başlıklarını yüzde 37,3 vilayet mesken dışı yeme içme ve yüzde 32,8 ile konut-kira izledi.

Diğer yandan, beyaz yakalıların 29,9’u geçen yıla kıyasla en çok yüzde oranında mesken dışı yeme-içme bütçelerini kısarken, onu yüzde 25,4 ile tatil ve seyahat takip etti. Tüketici elektroniği ile giysi, aksesuar ve ayakkabı da geçen yıla kıyasla daha az bütçe ayrılan öbür kalemler oldu.

Advert

TATİLE ÇIKANLARIN ORANI DÜŞTÜ

Araştırmaya nazaran, 2022 yılında yurtiçinde tatil yapanların oranı yüzde 64,2 iken, bu oran 2023 yazında yüzde 50,7’ye geriledi. Başka yandan, bu yıl butik oteller beyaz yakalıların açık orta birinci tercihi oldu. Onu memlekete ve 5 yıldızlı otele gidenler ile kiralık konut tutanlar izledi.

Bununla birlikte, toplamda 10 beyaz yakalıdan 4’ü ise tatil yapamadığını ya da yapmayı tercih etmediğini belirtti.

ÖZEL ARAÇ DAHA AZ KULLANILIYOR

Araştırmada öne çıkan bir başka başlık ise ulaşım maliyetleriyle uğraş metotları oldu.

Buna nazaran beyaz yakalılar ulaşım maliyetleriyle çaba etmek için en çok özel araçlarını daha az kullanacağını söz ederken, onu toplu taşıma kullanmayı planlayanlar izledi.

4 beyaz yakalıdan biri ise ulaşım maliyetleriyle uğraş etmek için rastgele bir tedbir almayacağını vurguladı.

‘EN BÜYÜK SORUN PAHALILIK VE GÖÇMENLER’

Beyaz yakalılara 2023 yılının son çeyreğinde Türkiye’nin gündemine yerleşmesi beklenen en değerli iki sorun soruldu.

Buna nazaran; enflasyon ve hayat pahalılığı yüzde 85 açık orta Türkiye’yi bekleyen en büyük sorunu olarak kodlanırken, onu yüzde 44,8 ile göçmen sorunu takip etti.

Diğer başlıklar ise şunlar oldu; konut bulamama (yüzde 22,4), zelzele (yüzde 17,9), işsizlik (yüzde 17,9) olarak sıralanıyor. Başka yandan, İklim krizi ise jeo-politik tansiyonda artış ve susuzluk tehlikesiyle birlikte son sıralarda yer aldı.

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.