DOLAR
32,2020
EURO
35,0069
ALTIN
2.504,53
BIST
10.643,58
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
24°C
Bursa
24°C
Az Bulutlu
Pazartesi Parçalı Bulutlu
26°C
Salı Açık
27°C
Çarşamba Parçalı Bulutlu
23°C
Perşembe Az Bulutlu
22°C

Etiketlere yerli logo için çağrı

Etiketlere yerli logo için çağrı
Advert
10.09.2018 12:39
307
A+
A-
Okuma Süresi: 2 dakika

Tüketici dernekleri tarafından, vatandaşların raflardaki yerli ve yabancı ürünleri ayırabilmeleri için etiketlerde ayırt edici renk ya da logoların yer alması önerildi. Bu sayede bilinçli tüketicilerin yerli ürünlere sahip çıkma oranının artacağı vurgulanıyor.

Tüketicilerin raflardaki yerli ve yabancı ürünleri ayırabilmeleri için etiketlerde ayırt edici renk ya da logoların yer alması önerisinde bulunan Bursa Tüketiciler Derneği Başkanı Sıtkı Yılmaz, etiketlerin daha da farkındalık yaratacak şekilde tüketicinin dikkatine sunulması gerektiğini belirtti.

Tüketici kanunlarında etiketlerle ilgili düzenlemelerin yapıldığını belirterek, bulunması gerekli bilgilere etiketlerde yer verildiğini söyleyen Yılmaz, “Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı herkesin, bilinçli tüketicinin yerli ürünlere sahip çıkması gerekir. Bu anlamda tüketiciyi bir araştırmaya, okumaya zorlamadan doğrudan baktığında yerli ürünü hemen fark ettirecek etiket düzenlemesinin faydalı olduğunu düşünüyoruz” diye konuştu.

YERLİ ÜRETİME SAHİP ÇIKILMALI

Başkan Yılmaz, yerli üretime daha çok ağırlık verilmesi ve sahip çıkılması gerektiğini vurgulayarak, şöyle devam etti: “Bu ürünler üretildiği takdirde bizim de ürünlerimize sahip çıkmamız gerekir. Bazen dış ülkelerle de çok farklı düzeyde ilişkilerimiz oluyor. Zaman zaman boykot çağrılarında bulunuluyor. Bilinçli bir tüketici olarak, bu tür durumlarda tüketici de tavrını gösterecek. O mallara karşı çok araştırmadan, soruşturmadan baktığında, yerli ve dışarıdan ithal mallar konusunda etiketlerde ayırt edici renklerin, logoların bulunmasında son derece yarar var.”

Advert

Etiket bilgisi önemli

Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, etiket bilgilerinin tüketici açısından önemine dikkati çekti. Ağaoğlu, tüketicilerin satın aldığı ürünün üretildiği yeri bilme hakkının bulunduğunu dile getirerek, şunları kaydetti:

“Önemli olan bir hususa da işaret etmek istiyorum ki yabancı sermayeye ait, hatta yabancı isimle satılan ürünler şayet yurt içinde üretilmişse o ürünlerde kendi insanımızın alın teri olduğunu gözeterek satın alma tercihimizi belirlemeliyiz.”

TESK DE ÇAĞRIDA BULUNMUŞTU

Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Başkanı Bendevi Palandöken, yerli ürünlerin satışını artırmak amacıyla ‘Türk malı ürünler işaretlensin’ çağrısında bulunmuştu.

Palandöken, yaptığı yazılı açıklamada, “Ekonomik olarak inişli çıkışlı bir dönemden geçtiğimiz bugünlerde yerli ürün kullanmanın önemini her zamankinden daha çok vurguluyoruz. Raflarda, tezgahlarda, reyonlarda yüzde 100 Türk malı olan ürünler açıkça okunur şekilde belirtilmeli, halkımız yerli ürünlere yönlendirilerek hem satışlar artırılmalı hem de paramız yurt içinde kalmalı” değerlendirmesini yapmıştı.

Ürünlerdeki ‘Türk malı’ ibaresinin küçük olması nedeniyle herkes tarafından fark edilemediğini belirten Palandöken, şunları söylemişti:

“Hangi ürün yüzde 100 yerli, hangi ürünün yüzde 50’si yerli bunu bilerek alışveriş yapmak, yerli ürünlerimizin cazibesini artıracaktır. Çok bilinen, dünyaca ünlü birçok markayla aynı kalitede gıda ya da tekstil ürünü üretebilen markalarımız var. Vatandaşımız bunun da bilincine vararak ürünler arasında kıyaslama yapabilir. Ekonomimizin kısa sürede bu dalgalanmalardan kurtulması için yerli ürüne teşvik artırılmalı.”

LİTVANYA KALP ŞEKLİ KULLANMAYA BAŞLADI

Yerli ürün kullanımını arttırmak için Litvanya’da bir marketin kullandığı etiketler büyük beğeni topladı. Markette yerli ürünler için kalp şeklinde Litvanya bayrağı bulunurken ithal ürünlerde herhangi bir işaret bulunmuyor.

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.