DOLAR
32,2620
EURO
34,6990
ALTIN
2.401,29
BIST
10.264,07
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Yağmurlu
22°C
Bursa
22°C
Yağmurlu
Perşembe Hafif Yağmurlu
21°C
Cuma Yağmurlu
14°C
Cumartesi Az Bulutlu
19°C
Pazar Parçalı Bulutlu
20°C

Facebook reklamından KDV kesilmeye başlandı

Facebook reklamından KDV kesilmeye başlandı
Advert
08.04.2019 14:32
292
A+
A-
Okuma Süresi: < 1 dakika

Facebook reklamları 1 Nisan 2019 tarihi itibariyle Türkiye’de resmen vergilendirilmeye başlandı.

Cumhurbaşkanı kararıyla internet ortamında verilen reklam hizmetleri vergi kesintisi kapsamına alınmıştı. Karar uyarınca, internet ortamında reklam hizmeti veren ve buna aracılık edenlere yapılan ödemeler üzerinden gelir vergisi alınacak, vergi usul ve kurumlar vergisi kanunu çerçevesinde de kesinti yapılacak.

Reklam

 

Artık Türkiye’de Facebook, Instagram, Messenger veya Marketplace üzerinden verilen reklamlardan yüzde 18’lik Katma Değer Vergisi (KDV) kesiliyor.

Vergi tutarının Facebook’a ödenen reklam bütçesinin üzerine eklendiği, bu tutarın reklamverenlerin cebinden çıkacağı belirtildi.

Buna göre, uygulamada KDV tutarı Gelir İdaresi Başkanlığı’na (GİB) iletilmek üzere Facebook İrlanda’ya yapılıyor.

Reklam

Facebook Türkiye’deki faaliyetlerini Facebook Ireland Ltd. üzerinden Türkiye’de yerleşik olmayan bir kurum olarak yürütüyor. 1 Nisan’da uygulanmaya başlanan yeni dönemle birlikte Facebook Ireland Ltd. de artık Türkiye’de KDV’ye tabi tutulmuş olacak.

‘2 milyona yakın küçük ve orta ölçekli işletme’

Ocak 2019 verilerine göre Türkiye’nin Facebook’ta 43 milyon, Instagram’da 38 milyon kullanıcısı bulunuyor. Sosyal ağın 2018 yılının kasım ayı sonunda açıkladığı verilere göre ise Türkiye genelinde 2 milyona yakın küçük ve orta ölçekli işletmenin Facebook’ta sayfası bulunuyor. Bu resmi işletmelerin yanı sıra Facebook’ta sayfası olan herkes, platformda sunulan çeşitli formatlarda reklam verebiliyor.

Facebook bu kapsamda Türkiye’deki kullanıcılara yönelik olarak bildirimlerini de yaptı. Sosyal ağdan yapılan uyarıda, “Facebook, 1 Nisan 2019 itibarıyla Türkiye Katma Değer Vergisi almaya başlayacaktır. Doğru şekilde vergilendirildiğinizden emin olmak için KDV numaranızı (Vergi Kimlik Numarası) ekleyin ve kendiniz KDV beyanında bulunacağınızı onaylayın” dendi.

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.