DOLAR
32,4375
EURO
34,7411
ALTIN
2.439,70
BIST
9.915,62
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
16°C
Bursa
16°C
Az Bulutlu
Pazartesi Az Bulutlu
19°C
Salı Az Bulutlu
17°C
Çarşamba Az Bulutlu
21°C
Perşembe Az Bulutlu
22°C

‘Gri pasaport’ genelgesinde değişiklik

‘Gri pasaport’ genelgesinde değişiklik
Advert
09.03.2022 21:17
1.233
A+
A-
Okuma Süresi: 2 dakika

‘Gri pasaport’ genelgesinde değişiklik Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı; bazı belediyelerin kamu çalışanı olmayan kişilerin hizmet pasaportu ile yurt dışına çıkışını sağlaması ve bu kişilerin birçoğunun yurda dönmemesi üzerine hazırladığı genelgede değişiklik yaptı. Değişiklikle belediye meclislerinin olağan toplantı dönemlerine denk gelmeyen zorunlu görevlendirmelerin belediye başkanı tarafından yapılması sağlandı.

‘Gri pasaport’ genelgesinde değişiklik

‘Gri pasaport’ genelgesinde değişiklik

GÜNDEM – ‘Gri pasaport’ genelgesinde değişiklik Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, ismi değiştirilmeden önce, 21 Nisan 2021 tarihinde, bazı belediyelerin kamu çalışanı olmayan kişilerin hizmet pasaportu ile yurtdışına çıkışını sağlaması ve bu kişilerin birçoğunun yurda dönmemesi üzerine 81 valilik aracılığı ile tüm il ve ilçe belediyelerine genelge göndermişti.

Genelgede, belediyelerin yurt dışındaki vakıf, dernek ve benzerleri ile yapacakları ortak faaliyetlerde tüm izin işlemlerinin Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yürütüleceği hatırlatılmıştı. Genelgede, ortak faaliyet ve hizmet projelerine ilişkin protokol metinleri, mülki idare amirinden alınan izin yazısı, belediye meclis kararı, faaliyetin konusu ve amaçları ile ilgili bilgi notunun da dosyaya eklenmesi talimatı verilmişti. Genelgede, “Görev ve hizmetle ilişkisi olmayan konular için yurt dışı görevlendirme yapılmayacaktır” denilmişti.

Genelgede yer alan “Görevlendirmeler için belediye meclisinden karar alınacaktır” kuralı değiştirildi. Değişikliğin gerekçesi yeni genelgede şöyle anlatıldı:

“GÖREVLENDİRMELERİN YAPILAMADIĞI…”

“Belediyelerin seçilmiş ve atanmış personeli ile diğer belediye personelinin yurt dışı görevlendirmelerinde uyulması gereken esaslar belirlenmiştir.

Ancak genelgenin uygulanmasına ilişkin Bakanlığımıza intikal eden bilgi ve belgeler ile belediyelerimizden gelen talepler sonucu, belediye meclislerinin 5393 sayılı Belediye Kanunu ve 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu hükümleri uyarınca olağan toplantılarını ayda bir defa yaptığı, süre kısıtı olan zorunlu yurt dışı görevlendirmeleri için toplantı dönemi içinde meclis kararı alınmasına imkan bulunmadığı ve bu nedenle görevlendirmelerin yapılamadığı belirlenmiş olup…”

Değişiklikle genelgeye,

“Ancak meclisin olağan toplantı dönemlerine denk gelmeyen zorunlu görevlendirmeler belediye başkanı tarafından yapılacak ve görevlendirmeye ilişkin olarak belediye başkanınca ilk toplantıda belediye meclisine bilgi verilecektir” ifadesi eklendi. (ANKA)

 

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.