DOLAR
32,2195
EURO
34,7640
ALTIN
2.457,77
BIST
10.329,52
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Yağmurlu
14°C
Bursa
14°C
Yağmurlu
Cumartesi Az Bulutlu
20°C
Pazar Hafif Yağmurlu
17°C
Pazartesi Açık
19°C
Salı Açık
20°C

İran’da trafik kazaları 2 ayda bin 300 can aldı

İran’da trafik kazaları 2 ayda bin 300 can aldı
Advert
24.08.2019 12:20
335
A+
A-
Okuma Süresi: < 1 dakika

İran’da 21 Haziran’dan bu yana meydana gelen trafik kazalarında bin 300 kişinin öldüğü, 16 bin 700 kişinin yaralandığı açıklandı.  

İran Emniyeti Trafik Şube Müdür Yardımcısı Eyüp Şerafeti, 21 Haziran – 23 Ağustos tarihlerinde ülke genelinde yaşanan trafik kazalarında bin 300 kişinin öldüğünü, 16 bin 700 kişinin yaralandığını belirtti.

Geçen yılın aynı dönemine göre trafik kazalarındaki can kaybının yüzde 40 arttığına dikkati çeken Şerafeti, kazaların nedeninin aşırı hız, hatalı sollama, dikkatsizlik veya uykusuz araç kullanma olduğunu aktardı.

İran Emniyeti Trafik Şube Müdürü Kemal Hadiyanfer de geçen hafta yaptığı açıklamada, ülkedeki 11 milyon 500 bin motosikletten 6 milyonunun plakasız olduğunu ve 4 milyon kişinin ehliyetsiz motosiklet kullandığını belirterek, bu durumun  trafik için önemli bir tehlike oluşturduğunu vurgulamıştı.

Ülkenin önde gelen otomotiv şirketi SAIPA’nın ürettiği Pride model otomobillere yeni yıldan itibaren trafiğe çıkış izni verilmemesi ve üretiminin durdurulması gerektiğini savunan Hadiyanfer, “Otomotiv üreticileri dar gelirli vatandaşlar için ucuz ve güvenli araç üretmeli. Ucuz araç üretemiyorlarsa daha güvenli olan otomobillerin fiyatlarını indirsinler. Bu şekilde yoksul kesimler de güvenli otomobillere binebilir.” değerlendirmesinde bulunmuştu.

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.