DOLAR
32,2234
EURO
34,7677
ALTIN
2.447,95
BIST
10.218,58
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Hafif Yağmurlu
14°C
Bursa
14°C
Hafif Yağmurlu
Cumartesi Az Bulutlu
20°C
Pazar Hafif Yağmurlu
17°C
Pazartesi Açık
18°C
Salı Açık
19°C

Kahvenin hatrına Kovid-19 nazarı değdi

Kahvenin hatrına Kovid-19 nazarı değdi
Advert
29.06.2020 15:50
331
A+
A-
Okuma Süresi: 2 dakika

Kahvenin hatrına Kovid-19 nazarı değdi. Koronavirüs salgını, Türk kültürünün vazgeçilmez tadı ve geleneği kahveyi, tiryakisinin tüketim biçiminden tedarikçisinin sunum şekli ve fiyat artışına kadar pek çok açıdan etkiledi.

Kahvenin hatrına Kovid-19 nazarı değdi. Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) önlemleri kapsamında belirli bir süre kapanan cafe ve restoranlarda vakit geçirilememesi, kahve üreten ülkelerin başında gelen Brezilya başta olmak üzere pek çok ülkenin salgından büyük oranda etkilenmesi, kahve sektörüne de olumsuz yansıdı.

Türk kahve sektörünün paydaşlarından Kahve Dünyası’nın Genel Müdürü Kaan Altınkılıç,  koronavirüs sürecinde mağazalarının geçici olarak kapanmasının, tüketicileri online satışa yönlendirdiğini, ev içi kahve tüketiminin yüzde 25-30 civarında arttığını belirtti.

Altınkılıç, “Yeni normalle, yavaş yavaş da olsa tüketici davranış ve alışkanlıklarının eski seyrine döneceğini tahmin ediyoruz ama kahveseverler bir süre daha online olarak kahve almaya devam edeceklerdir.” değerlendirmesinde bulundu.

Salgın sürecinde paket kahveye talep arttı

Kahve Dünyası’nın hem bir kahve zinciri, hem de paketli ürünleri ile bir perakendeci olduğunu kaydeden Altınkılıç, Kovid-19 salgını sürecinde online mağazalar üzerinden kahveseverlerle buluşmaya devam ettiklerini söyledi.

Kahve tiryakilerinin online mağaza üzerinden yaptıkları alışverişleri de analiz eden Altınkılıç, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Koronavirüs salgınının mart ayının ortasından nisan ayının ortasına kadar olan ilk bir aylık sürecinde, online mağazamızın müşteri trafiğinde yüzde 500’lük bir artış gözlemledik. Online sipariş adedinde de önemli bir artış elde ettik. Neredeyse 10 yıldır e-Ticaret platformumuz faaldi ve hızlı şekilde büyüyordu. Online mağaza operasyonumuzu, beş katı büyük bir alanda devam ettirmeye başladık. Koronavirüs döneminde, paket kahve siparişlerinde çok ciddi bir artış yaşandı. Yani koronavirüs öncesi döneme göre kahve sipariş adedinde çarpan ile tanımlayabileceğimiz bir artış söz konusu oldu.”

Talepte düşüş azaldı

Türkiye kahve pazarının, zincir kahve mağazaları hariç perakende fiyatlarıyla 2,2 milyar lira ve 50 bin ton civarında olduğunu tahmin ettiklerini belirten Altınkılıç, 50 bin ton satışın yaklaşık 32 bin tonunun mix kahvelerden, 15 bin tonunun Türk kahvesinden ve geriye kalan 3 bin tonunun ise klasik, gold ve kapsül espresso çeşitlerinden oluştuğunu aktardı.

Altınkılıç, “Kahvenin yıllık tonaj büyümesi ortalama yüzde 12 civarında. Koronavirüsle dünyadaki kahve zincirlerinin geçici olarak kapanması, kahveye olan talebin düşmesine sebep oldu, talepteki düşüş de arzın artmasına yol açtı. Geçtiğimiz günlerde emtia piyasasında yatırımcısına en fazla kaybettiren ürünün yüzde 9,4 ile kahve olduğuna yönelik açıklamaları bu konuyla ilişkilendirebiliriz.” diye konuştu.

Kahve fiyatlarında değişim bekleniyor

Arz artmasına rağmen virüsün düzensiz ve belirsiz etkilerinin, dünyanın farklı ülkelerinde de beklenmedik etkiler yarattığının altını çizen Altınkılıç, şunları kaydetti:

“Brezilya’daki vaka gelişimlerine baktığımızda ne yazık ki yakın gelecekte fiyatlarda bir volatilite (finansal oynaklık) görmemizin mümkün olduğunu düşünüyoruz. Ayrıca bu hassas süreçte fiyatlandırmalardan ziyade tedarikteki aksamalar işimizi zorlaştırdı ve zorlaştırmaya da devam edeceğini düşünüyoruz. Tedarik zincirindeki aksamalardan dolayı kahve arzı yüksek olsa da kısa vadede fiyat artışlarıyla karşılaşmak mümkün olacaktır.”

Altınkılıç, Kahve Dünyası’nı, ürün ve iş akışlarında eksiye düşmeyecek şekilde yönettiklerini, kahve tutkunlarını kahvesiz bırakmayacaklarını vurguladı.

Misafirler Algötür ve paket servisle ağırlanıyor

Kaan Altınkılıç, salgın nedeniyle herkesin evinde daha fazla zaman geçirdiğini, sürecin tüketici davranışlarında çok farklı etkilere neden olduğunu dile getirdi.

“Bu dönem bize tüketici karakterinden satın alma alışkanlıklarını analiz etmede farklı deneyimler kazandırdı. Hala bir kafede oturup kahvemizi içmeyi seviyoruz ama masaya servis noktasında daha çekimser davranıyoruz.” diyen Altınkılıç, artık masaya servis hizmeti sunmadan algötür veya paket servis hizmetiyle misafirleri ağırladıklarını ifade etti.

Altınkılıç, fiziki teması en aza indirmek ve müşterileri bekletmemek için “Hazır-Al” uygulamasını hayata geçirdiklerini belirtti. Altınkılıç, müşterilerin mobil uygulamadan mağazalara gitmeden sipariş verebileceklerini, yakında da “Algötür” mağaza konseptini kullanıma alacaklarını sözlerine ekledi.

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.