DOLAR
32,2568
EURO
34,6989
ALTIN
2.395,47
BIST
10.239,32
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Hafif Yağmurlu
20°C
Bursa
20°C
Hafif Yağmurlu
Cuma Hafif Yağmurlu
14°C
Cumartesi Açık
19°C
Pazar Az Bulutlu
19°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
20°C

Netflix harekete geçti: Parola paylaşımı kalkıyor, reklamlar geliyor, ücretler düşüyor

Netflix harekete geçti: Parola paylaşımı kalkıyor, reklamlar geliyor, ücretler düşüyor
Advert
11.05.2022 21:27
1.166
A+
A-
Okuma Süresi: 2 dakika

Netflix harekete geçti: Parola paylaşımı kalkıyor, reklamlar geliyor, ücretler düşüyor 10 yıldır ilk defa abone sayısında düşüş olduğunu paylaşan Netflix, net adımlar atmaya başladı. Platform, çalışanlarıyla paylaştığı bir notta bu yıl sonuna kadar reklamların geleceğini ve parola paylaşımının sonlanacağını belirtti. Yeni uygulamalarda dikkat çeken nokta ise reklamlı seçeneğin daha düşük ücretle sunulacak olması.

Netflix harekete geçti: Parola paylaşımı kalkıyor, reklamlar geliyor, ücretler düşüyor

Netflix harekete geçti: Parola paylaşımı kalkıyor, reklamlar geliyor

MAGAZİN – Netflix harekete geçti: Parola paylaşımı kalkıyor, reklamlar geliyor, ücretler düşüyor Geçen ay ilk çeyrek kazançlarını açıklayan Netflix, yılın ilk üç ayında 10 yıldır ilk kez 200.000 abone kaybettiğini ve önümüzdeki aylarda iki milyon daha kaybetmeyi beklediğini söyledi. Abone duyurusundan bu yana, Netflix’in hisse fiyatı da düştü.

Netflix yaşadığı bu sıkıntılı günlere çözüm için çalışmalara başladı bile. Netflix CEO’su Reed Hastings, abone sayısında düşme yaşandığını bildirdikten sonra önlemler almaya başladıklarını belirtti ve platformda reklamlara yer vermekten, ortak parola kullanımını sonlandırmaktan bahsetti.

Netflix, çalışmalarını hızlandırarak çalışanlarına bu yıl sonuna kadar planlarını devreye alacağını duyurdu.

Squid Game gibi yapımlarla bu yıla damga vursa da 10 yıl içinde ilk defa abone sayısında düşüş kaydetti.

YIL SONUNA KADAR REKLAMLAR GELMİŞ OLACAK

Yöneticiler, yılın son üç ayında, başlangıçta belirtilenden daha hızlı bir şekilde, reklam destekli, daha düşük fiyatlı bir abonelik seçeneği sunmayı hedeflediklerini söyledi. Bu da Hastings’in abone kaybını duyururken reklamlı seçeneğin bir veya iki yıl içinde gelebileceğine dair öngörüsünden çok daha kısa sürede yeniliklerin gerçekleşeceği anlamına geliyor.
Notta, “Evet, hızlı ve hırslı ve bazı ödünler gerekecek” diye yazıldı.

Platformun, Stranger Things gibi yapımları devam etse de bazı şovlarını aniden sonlandırması ve artan üyelik fiyatlarının abone sayısının düşmesinde rol aldığı düşünülüyor.

RAKİPLERİNİ ÖRNEK ALIP ÜCRETLERİ DÜŞÜRECEK

Netflix, akış erişimi için çeşitli ödeme katmanları sunuyor ancak yeni reklam destekli seçeneğin daha az maliyetli olacağı üzerinde duruluyor. Netflix’in bu noktada diğer akış hizmetlerini örnek alması bekleniyor.

Örneğin HBO Max, ayda 15 dolar karşılığında ticari olmayan bir hizmet sunuyor ve reklam içeren hizmet için ise ayda 10 dolar alıyor.

Çalışanlara iletilen notta Netflix yöneticileri, HBO ve Hulu’nun reklam destekli bir hizmet sunarken güçlü marka olmayı sürdürebildiklerine de dikkat çekti.

Notta, “Apple dışındaki her büyük yayın şirketi, reklam destekli bir hizmet duyurdu. İyi bir nedenle, insanlar daha düşük fiyatlı seçenekler istiyor” diye belirtildi.

Geçen ay Netflix, hesabını birkaç kişiyle paylaşan abonelerden daha yüksek fiyatlar almaya başlamayı planladığını da duyurmuştu.

Netflix’ten Greg Peters parola paylaşımı ile ilgili şunları söylemişti: “Yani, farklı bir şehirde yaşayan bir kız kardeşiniz varsa, Netflix’i onunla paylaşmak istiyorsanız, bu harika. Bu paylaşımı kapatmaya çalışmıyoruz, ancak onunla paylaşabilmek için biraz daha fazla ödemenizi isteyeceğiz.”

Sözcü

 

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.