DOLAR
32,4375
EURO
34,7411
ALTIN
2.439,70
BIST
9.915,62
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
16°C
Bursa
16°C
Az Bulutlu
Pazartesi Az Bulutlu
21°C
Salı Az Bulutlu
18°C
Çarşamba Az Bulutlu
20°C
Perşembe Hafif Yağmurlu
18°C

Rusya’da işe kısa etekle gelen kadınlara ikramiye

Rusya’da işe kısa etekle gelen kadınlara ikramiye
Advert
31.05.2019 13:24
374
A+
A-
Okuma Süresi: 2 dakika

Rusya’da işe kısa etekle gelen kadınlara ikramiye. Rusya’da kısa etek giyip fotoğraflarını çeken çalışanlara ikramiye veren şirkete cinsiyetçilik eleştirisi…

Rusya’da işe kısa etekle gelen kadınlara ikramiye. Rusya’da kadın çalışanlara, işyerine kısa eteklerle gelip fotoğraflarını çekerek şirket yönetimine kanıtlamaları şartıyla ikramiye öneren bir şirket eleştiri topladı.

Alüminyum üreticisi Tatprof adlı şirket 30 Haziran’a kadar “feminenlik maratonu” adlı bir kampanya başlattığını duyurdu.

Kampanya kapsamında dizlerinin 5 cm. üzerinde veya daha kısa etek veya elbise giyen çalışanlara saat başına 100 ruble (10 lira) daha fazla maaş ödenecek.

Kadınların ikramiyeyi almaları için kısa etek giydiklerini fotoğrafla belgeleyerek şirket yönetimine göndermeleri şart. Şirket halihazırda 60 kadının kampanyaya katıldığını duyurdu.

Rusya’daki sosyal medya kullanıcıları bunun kadınlara kötü muamele olduğunu yazarak şirketi protesto etti.

Feminist blog yazarı ve gazeteci Zalina Marshenkulova, bunun “Orta Çağ’dan çıkma” bir haber olduğunu söyledi.

2014 Soçi Kış Olimpiyatları ve 2018 Dünya Kupası’nın tedarikçileri arasında yer alan şirket ise cinsiyetçilik eleştirilerini reddeden bir açıklama yaptı.

Govorit Moskova radyosuna konuşan bir şirket sözcüsü “Günlerimize neşe katmak istedik” dedi ve ekledi:

“Ekibimizin yüzde 70’i erkek. Bu tür kampanyalar stres atmamızı sağlıyor. Bu takımı birleştirmenin müthiş bir yolu.

“Pek çok kadın işe gelirken otomatik olarak pantolon giyiyor, biz de bu yüzden hanımlarımızın farkındalığını artıracak bu kampanyayı başlattık. Etek veya elbise giymeyi tercih ederek feminenliklerini ve çekiciliklerini hissetmelerini sağladık.”

Fakat Rusya’daki Twitter kullanıcıları bu açıklamadan tatmin olmadı.

Bir kullanıcı “Şirket bunu cinsiyetçi olarak görmüyor ve ‘fabrikayı dönüştürdüğünü’ söyleyebiliyor” derken bir diğeri “Erkek egemen bir ekibin gününe neşe katmak için kısa etek giyenlere ikramiye… Para karşılığı erkekleri tatmin etmek dururken feminizme ne gerek var?” ifadelerini kullandı.

Şirketin kurumsal kültür ve iç iletişim biriminden Anastasia Kirillova ise bu fikrin şirketin icra kurulu başkanı Sergei Rachkov’dan çıktığını söyledi.

Yerel haber sitesi Business Online’a konuşan Kirillova “Rachkov toplumsal cinsiyet rollerini birbirine karıştırma konusunu çok önemsiyor” dedi ve ekledi:

“Şirketin her kadın çalışanının kadınsı özünü korumasını istiyor. Genç kadınlar saçlarını erkek gibi kesmesin, ofise gelince pantolon giymesin, el işleriyle ilgilenebilsinler ve bütün sıcaklıklarını çocuk yetiştirmeye yansıtabilsinler istiyor.”

Şirket erkek çalışanları için de yarışmalar düzenliyor. Bunlardan biri geçen haftaki barfiks yarışmasıydı.

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.