DOLAR
32,2707
EURO
34,7535
ALTIN
2.400,26
BIST
10.247,75
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
20°C
Bursa
20°C
Az Bulutlu
Cuma Hafif Yağmurlu
15°C
Cumartesi Açık
20°C
Pazar Az Bulutlu
19°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
19°C

Türk derisine talep var

Türk derisine talep var
Advert
02.02.2023 14:27
247
A+
A-
Okuma Süresi: 2 dakika

Türk derisine talep var Dünyayı etkisi altına alan pandemi, doğal ve sağlıklı ürünlere olan ilgiyi artırdı. Bu ilgi deri konfeksiyon ürünlerine de yansımış durumda. Kalitesi ve tasarımıyla dünyada beğeni kazanan Türk deri konfeksiyon ürünlerine de son dönemde talep hayli fazla.

Türk derisine talep var

Türk derisine talep var

 

EKONOMİ – Türk derisine talep var Sektörün önde gelen üretici ve ihracatçılarından Luigi Deri’nin Yönetim Kurulu Başkanı Musa Evin, ihracatta Türk deri sektörünün lokomotifinin Rusya ve eski Doğu Bloku ülkeleri olduğunu belirterek, Rusya ile Ukrayna arasında yaşanan savaşın firmaları olumsuz etkilediğini, sektörün bu kaybı telafi etmek için Avrupa ve Amerika pazarına yöneldiğini söyledi. Firma olarak kendilerinin de bu pazarlara ihracatı artırmak için çalıştıklarını ifade eden Evin, bu dönemde tanıtıma daha fazla ihtiyaç olduğunu vurguladı. Evin, “Türk derisi dünyada talep gören bir ürün. Öyle ki Türkiye’ye gelen her turistin aklında mutlaka bir deri ceket almak vardır. Dünyada moda olan bu ürünümüzü değerlendirmemiz gerekiyor” dedi.

“SEKTÖRÜMÜZ DÜNYADA ÖNCÜ”

Türk deri konfeksiyon sektörünün bu alanda dünyada öncü olduğunun altını çizen Evin, sektörün büyük bir üretim gücüne sahip olduğunu vurguladı. Türk firmalarına dünyanın hemen her yerinden talep geldiğine işaret eden Evin, bu ilgiyi daha fazla artırmak için ünlü tasarımcıların devreye sokulması gerektiğini önerdi. Evin, yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:
“Pandemiden dolayı Uzakdoğu’dan Türkiye’ye kayan siparişler tekrar Uzakdoğu’ya yöneliyor. Bu dönemde tanıtıma daha fazla ihtiyacımız var. Türkiye İhracatçılar Meclisi, İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği, İstanbul Ticaret Odası ve sektörel dernekler gibi kuruluşlar sponsor olsun. Modaya yön veren ünlü tasarımcıları Türkiye’ye getirelim. Onlara bedelsiz olarak kendi koleksiyonlarını hazırlamalarına imkan sağlayalım. Böylece bu tasarımcılar bizim deri tanıtım elçilerimiz olacaklar. Türk derisinin dünyaya daha fazla tanınmasını sağlayacaklar. Aynı çalışmayı dünyaca ünlü bloger ve infuluzerlarla da yapalım. Türkiye’ye getirip onlara deri ürünleri giydirelim ve paylaşım yapmalarını sağlayalım. 2023 tüm dünya ekonomilerinin zorlanacağı bir yıl olacak. Sektör olarak yeni pazarlara yönelmemiz gerekiyor. Bu yüzden tanıtım çok önemli. Bunu yaparsak ihracata ve istihdama büyük bir katkı sağlayacağımıza inanıyorum.”
Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.