DOLAR
31,0391
EURO
33,6226
ALTIN
2.032,18
BIST
9.374,20
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
19°C
Bursa
19°C
Az Bulutlu
Pazar Hafif Yağmurlu
16°C
Pazartesi Az Bulutlu
14°C
Salı Parçalı Bulutlu
18°C
Çarşamba Az Bulutlu
18°C

Türkiye’de gastronomi turizmi revaçta

Türkiye’de gastronomi turizmi revaçta
14.03.2018 11:54
303
A+
A-
Okuma Süresi: 2 dakika

Türkiye’ye gelen yabancı turist sayısı 2017’de yüzde 14,5 artış gösterdi. Ülkemize gelen gastronomi turistleri, normal turistten bir buçuk kat daha fazla daha fazla harcama yaptı. Ülkemizde gastronomi turizminin gelişimi için endüstriyel mutfakta doğru ekipman seçimi oldukça önemli.

 

Türkiye, dünyanın en zengin mutfaklarından birine sahip. Ülkemizi ziyaret eden yabancı turistler yerel lezzetlerimize büyük ilgi gösteriyor. Gastronomi turizmi, bakanlıklar tarafından da destekleniyor. Endüstriyel mutfaklarda kaliteli ürünlerin kullanılması için doğru ekipman seçimi oldukça önemli. Endüstriyel Mutfak, Çamaşırhane, Servis ve İkram Ekipmanları Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TUSİD), ülkemizdeki gastronomi turizmi ile ilgili önemli bilgiler paylaşarak ekipman seçiminin önemine vurgu yaptı.

Rekabette 44. sıradayız

Kültür ve Turizm Bakanlığı verilerine göre, 2017 yılında Türkiye’ye gelen yabancı ziyaretçi sayısı yüzde 14,5 artış gösterdi. Dünya Ekonomik Forumu Seyahat ve Turizm Rekabet Endeksi sonuçlarına göre, 2017 yılında İspanya rekabette 1. sırada iken, Türkiye 44. sırada yer aldı. HowMuch verilerine göre ise en büyük turizm endüstrisine sahip ülke 488 milyar dolar ile ABD oldu. ABD’yi 224 milyar dolar ile Çin, 130,8 milyar dolar ile Almanya izledi.

Turistlerin yüzde 37’si Gaziantep’i biliyor

Xsights Araştırma ve Danışmanlık, turistlerin en çok harcama yaptığı ülkeler arasında ilk sırada 204 milyar dolar ile yine ABD’nin geldiğini ortaya koydu. ABD’yi 114 milyar dolar ile Çin, 56,5 milyar dolar ile İspanya izliyor. Türkiye’deki gastronomi turizminde Gaziantep’in gastronomi şehri olma bilinirliği yüzde 37’lerde. Yani Gaziantep’te tatil yapan yabancı turistlerin yüzde 37’si Gaziantep’in UNESCO tarafından dünyadaki birkaç gastronomi şehrinden biri olarak seçildiğini biliyor.

Gastronomi turistleri, 2017 yılında normal turistten bir buçuk kat daha fazla harcama yaptı. Yabancı turistler toplam harcamalarının yüzde 20’sini yeme-içmeye ayırırken, gastronomi turistleri toplam harcamalarının yüzde 27’sini yeme-içmeye harcadı. Bu oranlardan gastronomi turizminin ülke turizmi için ne kadar önemli bir yere sahip olduğu ortaya çıkıyor.

Hangi ekipmanlar seçilmeli?

Gastronomi sektöründe doğru ekipman seçimi ve ham madde hayati öneme sahip. Özellikle endüstriyel buzdolabı ve bulaşık makinelerinde yanlış seçim, insanların sağlığını olumsuz etkiliyor.

TUSİD Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Gürkaynak, endüstriyel mutfak ekipman seçimiyle ilgili şu bilgilere değindi: “Endüstriyel mutfaklarda tüm ekipmanların hijyen ve dayanıklılık açısından paslanmaz çelikten üretilmiş olması gerekiyor. İşletmeler de bu yüzden mikrop barındırma oranı düşük olan ekipmanları tercih etmeliler. İnsan sağlığını koruyan paslanmazlar, uzun ömürlü oldukları için maliyet avantajı da sağlıyor. Yatırım maliyetleri ilk etapta bütçeyi zorlasa da, verilen hizmetin kalitesi müşteri memnuniyetini artıracaktır. Detaylı bir tüketici analizi yapıldıktan sonra, ham maddesi paslanmaz çelik olan bütçeye uygun ekipmanlar seçilmeli. Endüstriyel mutfakta doğru ekipman seçimi, gastronomi turizmimizin gelişimi için oldukça önemli.”

Paslanmaz çelik neden pahalı?

Paslanmaz çelik, endüstriyel mutfak ürünlerinin ana ham maddesi olarak biliniyor. Türkiye’de paslanmaz çelik ithalatı başta Almanya olmak üzere İspanya, Finlandiya, İsveç, Fransa ve ABD’den yapılıyor. Alüminyum, saç, plastik ve bakalit de Almanya, ABD ve Rusya gibi ülkelerden ithal ediliyor. Ekipman maliyetleri bu yüzden cep yakıyor.

Ahmet Gürkaynak, maliyet sorunu için bir çözüm önerisi sunuyor: “Türkiye’de maliyetlerin rekabet ortamı yaratacak seviyeye çekilmesi gerekiyor. Bunun için de gerekli kalemlerde indirim ve destek sağlanmalı. Cihaz üretiminde kullanılan yan sanayi malları ve yedek parçalar maliyeti artırıcı etkiye sahip. Eğer ürünler ucuzlarsa paslanmaz ürün kullanımı artacaktır. Orta ve küçük gıda işletmelerinde kullanılan ve hijyen şartlarına uygun olmayan malzemelerin kullanımı da bu sayede ortadan kalkacaktır.”

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.