DOLAR
32,2700
EURO
35,0623
ALTIN
2.465,16
BIST
10.187,29
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
20°C
Bursa
20°C
Az Bulutlu
Perşembe Az Bulutlu
26°C
Cuma Az Bulutlu
26°C
Cumartesi Az Bulutlu
25°C
Pazar Az Bulutlu
25°C

Türkiye’nin baharat ihracatı 200 milyon doları aştı

Türkiye’nin baharat ihracatı 200 milyon doları aştı
Advert
20.01.2021 05:56
379
A+
A-
Okuma Süresi: < 1 dakika

Türkiye’nin baharat ihracatı 200 milyon doları aştı. Türkiye’nin geçen yıl baharat ihracatı, önceki yıla göre yüzde 15 artarak 201 milyon 735 bin dolara çıktı.

Türkiye’nin baharat ihracatı 200 milyon doları aştı

İZMİR – Türkiye’nin baharat ihracatı 2020’de, önceki yıla göre yüzde 15 artarak 201 milyon 735 bin dolara yükseldi.

AA muhabirinin Ege İhracatçı Birliklerinden derlediği verilere göre Türkiye, 2019’da defne, kekik, kimyon gibi ürünlerin de yer aldığı baharat ihracatından 175 milyon 542 bin dolar elde etti.

Advert

Başta ABD olmak üzere 100’ün üzerinde ülkeye ürün satan sektör, 2020 yılında ihracatını yüzde 15 artırarak 201 milyon 735 bin dolara çıkardı.

Baharat ihracatında ilk sırada 29 milyon 743 bin dolarla ABD yer aldı. Bu ülkeyi 22 milyon 822 bin dolarla Almanya ve 8 milyon 941 bin dolarla Çin izledi.

Ürün bakımından 59 milyon 843 bin dolarla kekik ilk sırada yer alırken bunu 44 milyon 586 bin dolarla defne ve 11 milyon 427 bin dolarla kimyon takip etti.

2021’de yüzde 20 artış bekleniyor

Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi ve baharat ihracatçısı Latif Özbek, AA muhabirine, baharat sektörünün hem 2019’u hem de 2020’yi güzel geçirdiğini söyledi.

Bu yıl için de yeni bir rekora hazırlandıklarını belirten Özbek, “2021’de geçen yılın yüzde 20 üstüne çıkmayı hedef koyduk. Gelen sinyaller de o yönde.” dedi.

Salgının önemli bir bölümünde restoran ve otellerin hizmet veremediğini hatırlatan Özbek, “Bir ara endişe ettik acaba ihracat düşer mi diye. Fakat korktuğumuz gibi olmadı ve satışlar arttı. Herkes market alışverişini artırınca otel ve restoranların eksikliğini hissetmedik.” diye konuştu.

Türkiye’nin bazı baharatlarda dünyanın en büyük üreticisi olduğunu vurgulayan Özbek, “Defnede kalite yönünden dünyada ilk sırada yer alıyoruz. Dünyanın kekik ihtiyacını da Türkiye karşılıyor. Neredeyse yüzde 90’ı ülkemizde üretiliyor. Anason ve biberiyede de çok iyiyiz. Ihlamurda da fena değiliz ama bazen fiyatı tutturamıyoruz.” değerlendirmesinde bulundu.

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.