DOLAR
32,2081
EURO
34,8604
ALTIN
2.444,95
BIST
10.218,58
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Hafif Yağmurlu
15°C
Bursa
15°C
Hafif Yağmurlu
Pazartesi Az Bulutlu
18°C
Salı Az Bulutlu
19°C
Çarşamba Açık
20°C
Perşembe Az Bulutlu
20°C

Kuzey Marmara için işletmeciye ikili kıyak

Okuma Süresi: 2 dakika İBB Meclisi DÜZGÜN Parti Küme Sözcüsü Dr. Suat Sarı hem otoyol için verilen araç geçiş garantisinin artırıldığını hem de garanti müddetinin uzatıldığını açıkladı. “Yolun maliyeti 13.6 milyar lira. Uzatılan mühlet sonuna kadar yapılacak ödemeyle ikinci bir otoyol yapılır” dedi.

Kuzey Marmara için işletmeciye ikili kıyak
Advert
03.10.2023 07:30
28
A+
A-
Okuma Süresi: 2 dakika

Ulaşım uzmanı ve İBB Meclisi YETERLİ Parti Küme Sözcüsü Dr. Suat Sarı, Kuzey Marmara Otoyolu’nda araç geçiş garantisinin arttırılıp işletme mühletinin uzatılmasını eleştirdi. AKP’ye yakınlığı ile bilinen şirketlerden oluşan konsorsiyumun yaptığı ve işlettiği Kuzey Marmara Otoyolu’nda, araç geçiş garantisi 2021 yılında 4 kat arttırılmış, işletme mühleti de 9 yıldan 13 yıla uzatılmıştı. Suat Sarı, Kınalı-Odayeri kısmında teklif edilen işletme mühleti 4 yıl 9 ay 12 gün olmasına karşın 12 yıl 4 ay 27 gün ek işletme mühleti verildiğine dikkat çekti. Kurtköy-Akyazı kısmında teklif edilen işletme müddetinin de 3 yıl 9 ay 12 gün olmasına rağmen, 11 yıl 7 ay 11 gün ek işletme müddeti hesaplandığını aktaran Sarı, “Böylece Kurtköy-Akyazı bölümünün işletme mühleti yüzde 308 arttı. Tekrar otoyolun kimi kısımlarında araç geçiş garantisi arttırılıp, garanti mühletleri de 9 yıldan 13 yıla çıkarıldı. Kuzey Marmara Otoyolu 435 km’den oluşuyor ve maliyeti 13.6 milyar TL. Uzatılan işletme müddetlerinin sonuna kadar ikinci bir  Kuzey Marmara yolu imal edilirdi. Matematiksel olarak da verilen garanti araç sayısına ulaşılması mümkün değil” dedi.

SÖMÜRÜ DEVAM MI ETSİN?

Sarı, ticari araçlar ve otobüslerin bu yolu ve köprüyü kullanmak zorunda olmalarına karşın garanti edilen araç geçiş sayılarına da ulaşılamadığının altını çizerek, “Halkalı- Sakarya Akyazı ortasındaki tren yolu; Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinde iki şerit tren yolu bırakılmasına karşın Kuzey Marmara işleticileri ziyan etmesin ve sömürü devam etsin diye mi ihale edilmiyor?” diye sordu. Sarı açıklamasının devamında, “2016 ‘da hizmete açılan Kuzey Marmara Otoyolu’ndan nisan 2023’te 4 günlük bayramda 1 milyon 750 bin araç, günde ise 437 bin araç geçti. Verilen günlük garanti ise 949 bin araç. Bu kullanım ile işletme mühleti boyunca bu otoyolu kullanacak azamî araç sayısı en optimist iddiayla 600 bin aracı geçemeyecektir. Bu hesap işletme müddeti sonuna kadar devletin işletmeci şirketlere geçiş garantisi ödemeye devam edeceğini gösteriyor” dedi.

Suat Sarı

“7 YILDA NE KADAR ÖDENDİ?”

Sarı, Bakanlığa “7 yılda işletmecilere ne ödendi? 7 yılda kaç araç geçti? Otoyolun işletme mühleti ne vakit bitiyor? Garanti araç sayısı ile geçen araç sayıları nedir? 9 aylık  ödeme bütçe iddianız neydi” diye sordu. (SÖZCÜ)

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.