DOLAR
32,2580
EURO
34,8255
ALTIN
2.425,18
BIST
10.103,41
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
20°C
Bursa
20°C
Az Bulutlu
Çarşamba Az Bulutlu
20°C
Perşembe Açık
25°C
Cuma Az Bulutlu
24°C
Cumartesi Parçalı Bulutlu
24°C

Türk oyun pazarı 750 milyon dolar büyüklüğe ulaştı

Türk oyun pazarı 750 milyon dolar büyüklüğe ulaştı
Advert
29.04.2018 14:21
275
A+
A-
Okuma Süresi: 2 dakika

Türkiye nüfusunun yaklaşık yüzde 40’ı bilgisayar, akıllı telefon ya da oyun konsolu yardımıyla oyun oynuyor. 750 milyon dolar büyüklüğe ulaşan Türk oyun pazarı gün geçtikçe büyüme kaydederken, bilişim sektörünü de kendi ile birlikte geliştiriyor.

Toplam hacmi 110 milyar doları bulan global oyun pazarının Türkiye’deki büyüklüğü 750 milyon dolar civarında seyrediyor ve her geçen gün gelişim gösteriyor. Yıllık oyun geliriyle tüm dünya ülkeleri arasında 16’ncı sırada yer alan Türkiye’de, ortalama 30 milyon kişi aktif olarak oyun oynuyor ve tek bir dijital oyunda eş zamanlı olarak 100 bin ile 300 bin kişi online oluyor. Ülke nüfusunun neredeyse yarısının oyun oynadığını ortaya koyan tüm bu rakamlar, oyun dünyasının yanı sıra dünyası oyun olanlara ilişkin de bir fikir sahibi olunmasını sağlıyor.

50 TL’lik oyun için 6 bin 500 TL’ye bilgisayar, 520 TL’ye aksesuar alınıyor

Oyunlardan performans alabilmek adına oyun türünün ortalama sistem gereksinimlerini baz alan kullanıcılar, farklı bütçe aralıklarında bilgisayar oluşturabiliyorlar. Teknoloji odaklı e-ticaret sitesi incehesap.com’un Kurucu Ortağı Nurettin Erzen, “Özellikle strateji ve RPC türü oyunlar göz önüne alındığında, ekran kartı, işlemci, RAM, anakart ve monitör gibi bilgisayar bileşenlerine ayrılan bütçe ile oyun performansı doğru orantılı bir ilişki içerisinde bulunsa da oyun fiyatları ile tezatlar yaratabiliyor. Oyun tutkunları, 50 TL’lik fiyat etiketi bulunan oyun için 6 bin 500 TL’lik bir bilgisayar ya da 200 TL’lik oyun için 2 bin TL’ye başlangıç seviyesinde özellikler sunan bir oyuncu bilgisayarı toplayabiliyor. Bunun yanı sıra bir oyun için harcanan aksesuar maliyetlerinin de oldukça ilginç olduğunu söyleyebilirim. Elimizdeki veriler 70 TL’lik oyunlar için ortalama 520 TL’lik aksesuar harcaması yapıldığını gösteriyor” diyor.

Erkekler stratejist, kadınlar problem çözücü

Oyun dünyasına ilişkin demografik istatistikler de aktaran Nurettin Erzen, “2018 yılı mobil ve VR oyun tercihlerinin yükselişe geçtiği bir yıl oluyor. Strateji ve RCP türü oyunları tercih edenlerin yüzde 80’ini erkekler oluştururken, kadınlar en çok puzzle ve bulmaca oyunları oynuyor. Mobil oyunlarda ise dengeli bir ilgi gözlemliyoruz. En çok 18-25 yaş grubunun ilgi gösterdiği mobil oyunseverlerin yüzde 52’sini kadınlar temsil ediyor. Akıllı telefonların hayatımızdaki yerini her geçen gün sağlamlaştırması, şimdilerde 250 milyon TL büyüklüğe erişen Türkiye mobil oyun pazarını daha da geliştirmeye devam edecek” sözleriyle trendlere de değiniyor.

Oyuncuların yüzde 85’i tek oyunla yetinmiyor

Oyunlar için en çok harcamayı 12 ile 30 yaş arasındaki erkeklerin yaptığını gözlemlediklerini de belirten Erzen, “Free2Play oyunlar için ise aylık ortalama 300 TL’lik bir yatırım yapılıyor. CS GO, PUBG, LOL gibi popüler online oyunlar söz konusu olduğunda oyuncular bu oyunları aşırı hile kullanımı gibi durumlar oluşmadıktan sonra kolay kolay bırakmıyorlar fakat single player oyunlarda durum değişiyor. Kullanıcıların yüzde 85’i en az iki oyunu aynı zamanda oynuyor” diyerek oyuncuların tercihlerini de vurguluyor.

Advert

 

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.