DOLAR
32,2081
EURO
34,8604
ALTIN
2.444,95
BIST
10.218,58
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Hafif Yağmurlu
15°C
Bursa
15°C
Hafif Yağmurlu
Pazartesi Az Bulutlu
18°C
Salı Az Bulutlu
19°C
Çarşamba Açık
20°C
Perşembe Az Bulutlu
20°C

Yerli otoda ibre Bursa

Yerli otoda ibre Bursa
Advert
11.12.2019 20:05
315
A+
A-
Okuma Süresi: 2 dakika

Yerli otoda ibre Bursa. Yerli otomobil fabrikası için 17 il başvurdu: Ücretsiz arsa vaat ediyorlar. Yapım çalışmalarına beş şirketli konsorsiyum kurularak başlanan ‘yerli otomobil’in 2023’te seri üretime geçmesi planlanan fabrikası için 17 kent talip oldu.

Yerli otoda ibre Bursa. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü’nün, “Yerli otomobil fabrikası için kentleri yarıştıracağız” demesi üzerine ticaret odaları, belediye başkanları ve valiler harekete geçti.

İllerin ticaret odaları ve belediyeler yaratacağı istihdamla ekonomik canlılık yaratması beklenen fabrikanın bölgelerinde kurulması için ücretsiz arazi tahsisinden, kolay ulaşım imkanlarına kadar çeşitli imkanlar sunacaklarını belirterek Bilim ve Sanayi Bakanlığı’na başvurdu.

Başvuru yapıp fabrika için sağlayacakları imkanları anlatan il sayısı 17’ye ulaştı. Yatırım alanı bulma zorluğu nedeniyle sadece orta ve doğu Karadeniz’den talep gelmedi. Yerli otoda ibre Bursa ağırlıklı olarak öne çıkıyor.

İller ve vaat ettikleri imkanlar şöyle:

Bursa:

– Otomotiv sanayinin merkezi,
– Güçlü yan sanayi altyapısı var,
– Oto test merkezi yatırımı var,
– Limanlara yakın.

Adana:

– Otobüs, midibüs, kamyon, kamyonet üretimi var,
– Limanlara 1 saat uzakta,
– Komşu Osmaniye’de demir-çelik sektörü güçlü,
– Üniversiteleri otomotiv konusunda çalışıyor.

Aksaray:

– 500 hektarlık alanı ücretsiz verebilecek,
– Limanlara uzak değil,
– Mercedes Kamyon ve Brisa Bridgestone fabrikaları var,
– Altyapı sorunu yok, coğrafyası düz.

Ankara:

– OSTİM ve sanayi siteleri en önemli kozu,
– Üniversiteleri yetkin,
– 8 teknopark, 11 OSB, 29 Ar-Ge merkezi var,
– Limanlara kısmen uzak.

Denizli:

– Alternatifli ulaşım yolları ile ülkenin her köşesine kolayca ulaşım sağlanabilir.

Diyarbakır:

TOBB’a dosya sunuldu. DOGÜNSİFED Başkanı Aziz Özkılıç, “Cumhurbaşkanımız bazen sürprizler yapıyor. İnşallah yine bir sürpriz yaparak yerli otomobil fabrikasını Diyarbakır’a kurma kararı alır” ifadelerini kullandı.

Erzurum:

Erzurum OSB Başkanı Zafer Ergüney, üretimin Erzurum’da yapılmasını istedi. Ergüney, “Bu yatırım sanayiye doymuş bölgelerde değil Erzurum’da yapılmalıdır. OSBÜK toplantısında konuyu gündeme taşımış, Erzurum da yapılmasını talep etmiştik” dedi.

Eskişehir:

– 5 milyon metrekare alan tahsisi mümkün,
– Bölgedeki uçak pisti testlere uygun,
– Motor mükemmeliyet merkezi, üniversite endüstride aktif,
– İhracatta teknoloji oranı en yüksek il.

Gaziantep:

– Amanos Tüneli bittiğinde Mersin Limanı’na yakınlık oluşuyor,
– Sanayi kültürü var. Yatırım yeri sorunu yok, büyük OSB’leri bulunuyor.

İzmir:

– Lojistik avantajları var,
– Demir-çelik üretimi var,
– Otomotiv sektörü yatırımları bulunuyor,
– Eleman açısından avantajlı,
– Aliağa Bölgesi yatırım yeri sunuyor.

Kayseri:

– 1 milyon metrekare arsa sunabiliyor,
– Ticaret ve sanayi kültürüne sahip,
– Üniversiteleri, liseleri ve yüksekokulları avantaj,
– 12 il için ticari faaliyet merkezi.

Kocaeli:

– Otomotiv üretiminde merkez,
– Limanlara yakın,
– Eleman konusunda avantajlı,
– Dış pazarlara yakın.

Konya:

– Yatırım için yer imkânı sunuyor,
– Yeni yatırımlarla Türkiye’nin en büyük OSB’si doğuyor,
– Ar-Ge yatırımları, yetişmiş insan gücü,
– Bölgenin merkezi konumunda.

Kütahya:

– Otomotiv yan sanayi firmaların son dönem yatırım alanlarından biri.

Mardin:

– Binlerce dönüm alan mevcut,
– Ortadoğu’ya yakın.

Sakarya:

– Kentin kuzeyinde yer hazır, yan sanayi için alan var,
– Otomotiv yatırımlarına sahip,
– Ulaşım hatlarına yakın,
– Mesleki branşlarda öğrenci sayısı yüksek.

Sivas:

– Bedelsiz arsa temini,
– Sivas Belediye Başkanı Sami Aydın: “Altyapıyı hazırlayabiliriz, raylı sistemi fabrika alanı içine kadar ulaştırabiliriz. Yatırımcı için ne ihtiyaç olursa Sivas olarak yanlarında olacağımızı ve destekleyeceğimizi bilmelerini istiyoruz.”

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.